İnternetten alışveriş yapmak artık günlük hayatımızın bir parçası haline gelmiş, ürün çeşitliliği ve pazar payının yüksek olması internet alışverişlerini daha cazip hale getirmiştir. Ancak internetten alışveriş yapmak bazı kolaylıkları yanında riskleri de içinde barındırmaktadır. İşte bu makalede internetten nasıl güvenli alışveriş yapılabileceği konusunda öneriler sıralanacaktır.
1. Güvenli Olmayan Alışveriş Sitelerinin Özellikleri
Bilinilirliği ve güvenilirliği olmayan alışveriş sitelerinden yapılan alışverişler çoğu zaman güvenin kötüye kullanılması ile sonuçlanmaktadır. Bu siteler genellikle kurumsallaşmamış, güvenli alışveriş alanında kendini ispatlayamamış siteler olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu sitelerin iletişim adreslerinde açık ve net olmamaktadır. Bu sitelerin müşteri ihtiyaçlarına cevap verebilecekleri bir çağrı merkezleri bulunmaya bilmektedir.
2. İnternetten Nasıl Güvenli Alışveriş Yapılabilir?
Güvenli alışveriş yapmanın ilk koşulu internet sitesinin güvenilirliğini ve bilinirliğini teyit etmekten geçmektedir. İnsanların çoğunlukla tercih etmediği ve ismini duyuramamış sitelerden yapılan alışverişler güvenli olmamaktadır. Ayrıca pazarlanan ürünlerin cüzi bir fiyata satılması da bir pazarlama tuzağı olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu noktada tüketiciler bilinçli davranmalı, abartılı ve gerçek dışı yapılan reklamlara aldanmamalıdır. Sitelerin iletişim bilgileri de açık ve net olmalı, sitelere ulaşılabilirlik mümkün olmalıdır.
Sonuç Olarak
Soru ve sorunlara cevap veren, müşteri memnuniyetini önemseyen, geri bildirim sistemini kurmuş, ürün çeşitliliği ve ihtiyaçları karşılama konusunda müşterilerin beklentilerini karşılayan bir site her zaman ilgi görecektir. Bu kriterleri sağlamak ise her firma için mümkün olmamaktadır. Buna gittigidiyor.com, hepsiburada.com, amazon.com, trendyol.com, kitapyurdu.com, aliexpress.com gibi siteler örnek olarak gösterilebilir. Bu siteler kendi alanlarında diğer firmalarla rekabet edebilir, bilinir ve güvenilir siteler olmanın yanında, güvenilir ödeme yöntemlerini de kullanmaktadır.
Rekabetçi pazarın her geçen gün geliştiği e-ticaret dünyasında bir firma için bu özelliklerin bulunması elzem bir durum haline gelmiştir.